Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów AUDI A4, A6 MULTITRONIC.

Spotykany problem w samochodach AUDI A4 i A6 z lat 2001 do 2007 wyposażonych w bezstopniową przekładnie automatyczną (CVT) typu MULTITRONIC.

Typową usterką związaną z tym sterownikiem jest:
– Praca w trybie awaryjnym z obniżoną mocą
– Brak możliwości ręcznej zmiany biegów
– Utrata biegu wstecznego lub brak możliwości jazdy
– Na wyświetlaczu pola PRNDS mrugają lub świecą się na czerwono

Przeprowadzona diagnostyka wskazuje:
– Wadliwy przełącznik zakresu pracy skrzyni F125
– Problemy z czujnikami prędkości G195 G196 G182
– Błędy związane z zaworami N215 N216 N88
– Błędy komunikacji po szynie CAN
– Całkowity brak komunikacji
– Ramka z symbolami biegów na wyświetlaczu mruga lub świeci się na stałe
– Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny
– Usterka występuje po nagrzaniu
– W trakcie jazdy bieg sam wyskakuje
– W trakcie jazdy bieg sam przełącza się na inny miedzy pozycjami Drive i Sport D i S
– Nie można odpalić auta gdy skrzynia jest na pozycji P Parkingu
– Odpala tylko na pozycji N Neutral
– Rozrusznik nie kręci a silnik nie odpala
– Nie można wrzucić biegu ani przełączyć gdy ruszamy wybierakiem
– Brak wstecznego i nie można wrzucić biegu wstecznego


Sterownik Multitronik zgłasza błędy odczytywane po podłączeniu testera
– Brak komunikacji z sterownikiem Multitronic
– 18222 P1814 Zawór regulacji ciśnienia 1 N215 obwód otwarty lub zwarty do masy
– 18223 P1815 Elektromagnes kontroli ciśnienia 1 N215 zwarcie do plusa
– 18226 P1818 zawór elektromagnetyczny ciśnienia 2 N216 usterka elektryczna
– 18227 P1819 Elektromagnes zaworu 2 N216 obwód otwarty lub zwarty do masy
– 18228 P1820 Elektromagnes kontroli czujnika 2 N216 zwarcie do plusa
– 18231 P1823 Elektromagnes kontroli czujnika 3 N217 usterka elektryczna
– 18232 P1824 elektrozawór 3 N217 obwód otwarty / zwarty do masy
– 18233 P1825 Elektromagnes kontroli ciśnienia 3 N217 zwarcie do plusa
– 18236 P1828 Kontrola ciśnienia Solenoid 4 N218 usterka elektryczna
– 18237 P1829 błąd zaworu 4 N218 obwód otwarty lub zwarty do masy
– 18238 P1830 Zawór regulacyjny ciśnienia 4 N218 zwarcie do plusa
– 18241 P1833 Elektromagnes kontroli czujnika 5 N233 usterka elektryczna
– 18242 P1834 zawór elektryczny 5 N233 obwód otwarty / zwarcie do masy
– Kontrola 18243 P1835 Ciśnienie elektromagnetyczny 5 N233 zwarcie do plusa
– 18246 P1838 Elektrozawór 6 N371 usterka elektryczna sterownika Multitronic
– 18247 P1839 zawór elektromagnetyczny 6 N371 otwarty obwód lub zwarcie do masy
– Kontrola 18248 P1840 czujnik elektromagnetyczny 6 N371 zwarcie do plusa

NA NAPRAWY UDZIELAMY GWARANCJI!